måndag 2 maj 2011

Milton

 

image

image

Det här är Milton som jag brukar rida på torsdagar och sköta då hans ägare är borta. Han är 19 år, vilket inte alls märks för han är hur pigg som helst,då man far i maasto. Han tycker också om att hoppa (tyvärr är han liiite klumpig, men det är inte så farligt). Ganska stor  ( passlig åt mig med mina spindelben) är han och har lite egna idéer, men ändå är han jättesnäll.

Jag har en gång falligt av honom, det var tredje gången som jag red på lektion och medan Milton ännu var timhäst. Vi skulle galoppera i tur och ordning, och när det var min tur satt jag och höll i mig i sadel allt var jag orkade. Milton hade fel galopp och så började han springa allt för hårt. Just då jag släppte tyglarna för att bromsa honom bytte han galopp och såklart hade så fantastiskt bra balans att jag lyckades falla av och bryta armen. Alltså det var helt mitt eget fel, Milton var bara duktig och skulle byta till rätt galopp :)

Applåder till den som orkar läsa allt det här!

Nu dags att öva på biologi – prov. Min dag är räddad!

[image[3].png]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar