tisdag 31 maj 2011

Ridning idag :)

 

Idag blir det ridlektion, ska vi hoppa eller dressyrera?

Helst sku jag nog vilja ha dressyr, och om vi hoppar så vill jag inte ha Nasse i alla fall. Sampo och Pepe är helt kiva, vet inte om jag är tillräckligt bestämd för att hoppa med Anki…?

Det var så kiva då som alla på vår timme hade sina egna hästar, och man inte behövde fundera på vem man skulle få ha, utan bara kunde fara och laga iordning utan att ens kolla hästarna på tavlan. Det var både bra och dåligt att man blev van med den hästen man red, jag som hade Maikki lärde mig jättemycket, för hon var ju i alla fall inte lätt att få att gå framåt. Men jag tyckte endå jättemycket om att rida henne, och ville inte ha någon annan.

Några dåliga saker med den var att jag fick vissa dåliga ovanor, typ att sitta och skänkla hela tiden utan att märka det. Och det reagerar vissa hästar ganska mycket på, t ex Sampo och Nasse. Nu tycker jag också att de stora hästarna ( förutom Milton) springer allt för hårt fast de bara galopperar i normal takt…

Fast Maikki är bäst för alltid Rött hjärta

DSC00675

 

DSC00677

 

DSC00236

Rött hjärtaRött hjärtaRött hjärta

// Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar