söndag 12 juni 2011

6 1/2 timmar i stallet

 

Det var som sagt helt tomt i stallet också på eftermiddagen, på kvällen kom det sen lite folk till mötena. Jag kom hem en halvtimme senare, för timmisarna skulle tydligen in till natten fast dom bra sku kunna vara ute, tycker jag. Roligare har dom väl på en stor åker alla tillsammans, än ensamma i en liten box?

Duschade också Cacao, envis var hon. Först ville hon inte komma in från hagen, utan hon sprang undan hela tiden. Sen skulle hon absolut inte gå tillplatsen vid slangen, men efter ca 10 minuter som jag höll på och lirkade med henne så lät hon mig spola av henne Ler

När jag sen förde henne tillbaka till hagen stod hon och funderade en stund och såg sig omkring. “Är det inte något som är lite annorlunda här?” Sen gick hon runt lite och såg, och sen kom hon på det: “ Ja, just det, det brukar ju finnas 7 andra hästar här också!” Efter det fick hon väldigt bråttom att springa iväg. Ganska snabbtänkt häst  Ler med tungan ute.

DSC04844

DSC04848

Namn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar