söndag 12 juni 2011

Ingen ridning blev det…

 

Kom för nån timme sen hem från stallet, jag skulle rida Milton. Blev först helt chockad då jag såg bara två hästar på åkern och ingen människa i stallet. Några privata var på gården, och timmisarna var på bakreåkern. Kom sen på att det ju är tävlingar i Hoggais, så alla är säkert där. jag kunde inte själv fara dit Ledsen för jag trodde att jag sku på jobb på morgonen och dessutom ska jag hålla Pelletimme.

Ingen ridning blev det heller, Milton hade ena bakskon helt sned, och den var så lös att det var bara att riva bort den. Han tyckte också att det gjorde jätteont när jag rev bort den, han har väldigt känsliga hovar. Gråtande ansikte Så jag får fara till stallet lite före två igen och hoppas att jag får Berra och Eetu fångade från åker Ler Ska också sköta Milton och Cacao, och var på mat – och skötarmöte (sista gången före betet?)Namn och ge kvällsmat. Skriver kanske mera på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar